Kicsi bölcsesség

"Egy régi korszak lezárul, egy újabb megnyílik, a régi és az új között a különbség annyi, hogy az utóbbi magában hordozza az előtte való emlékét, s sosem felejti azt"

2007. november 22., csütörtök

AZ előszél...

VÉÉÉÉÉgre...ááááááhhhh
Végre kijutottam, végre valahára visszajuthattam a barátaimhoz és a suliba...
Végre valahára kezdhettem vmit a napommal!
Habár...érdekes volt a visszatérésem.

Reggel, mikor fölkeltem (a szokásosnál 10 perccel hamarabb) végre újra bemehettem úgy a fürdőszobába, h 'nha akkor kezdjünk most vmit magammal', és újra állhattam a szekrényem előtt, gondolva, h 'mit vegyek föl?'

A kocsiban az út igen idegfeszítő volt. Lehet h kb 10 perccel hamarabb indultunk el, és nagy dugóba se keveredtünk, nekem mégis görcsben volt végig a gyomrom, h nehogy elkéssek, és h lehessen elég időm reggel mindenkit végig köszönni.
A hasam mellett a szívem is zakatolt, mivel a közel egy hónap 'szabadság' után érdekes újra iskolába menni, és újra találkozni mindenkivel.
Tényleg...1 hónap...mert ha belevesszük a betegségem előtti őszi szünetet, ami során szintén otthon voltam...
Igen..érdekes volt..
Mikor mentem hazafelé, fáztam. Eljött a tél. A szobai fogságom alatt nemigen volt alkalmam tapasztalni a kinti időjárást, és az évszakváltozást. Csak néhány kép mutatott jelet, amiken Szisziék Bécsben voltak: A táj fehérbe búrkolózott, a csapat 'túrista' pedig nagykabátban rótta Bécs utcáit.
Különös volt...
Így rohan az idő?
Héven ülve jöttem rá, h novemberben még nem is voltam suliban.
Mikor mutatnom kellett a bérletemet a közkedvelt BKV ellenőröknek, ránéztem a bérlet lejárati időpontjára : December 20. ..... de hiszen négy nap utána és már karácsony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....
Nha akkor volt az, h előkaptam a telefonomat, és megnéztem a naptárat...: Komolyan pont két hét, és itt a mikulás?!?!?!

Aztán..meg jöhet az a fránya karácsony......jájjj...:S:S:S
Most őszintén: KI SZERETI AZT A NAGY HŰHÓT?!?! Azt a nagy sürgés forgást, h úristen, még nem vettem a nagyimnak, meg a keresztanyámnak semmit se, meg a húginak is kell MÉG vmi, mert annyival nem elégszik meg...
és akkor csak lehet számolni és izgulni, h vajon az a 20 ezer, amit eddig gyűjtöttem (ha épp nem bulizni mentem) az elég lesz?? ennyiből túl lehet élni a karácsonyt??

Tavaly egy fityingem sem volt...de tényleg. Idén lett bevezetve ez a zsebpénzes dolog...Idén ősztől.

Az előtt..hát, mindig volt vhogy pénzem...nem nagy összegre kell gondolni, de 200-500 között mindig volt...öhm, ugyanis azok a visszajárók voltak, ha épp nekem kellett boltba mennem.
Viszont, mindig kaptam pénzt, ha kértem..sőt, volt h tukmálták is 'Nembaj kislányom, rakd el, ha bármi baj lenne, haza tudsz jönni taxival!' Ezt ügyebár a hajnalig tartó buliba való indulás előtt mondta anyum.... 90%ban visszautasítottam a nagylelkű anyagi támogatást. Többen mondták h nem vagyok komplett, de legalább, így nem költöttem fölösleges dolgokra. És ha tényleg kellett,akkor nehézség nélkül, előbb vagy utóbb megkaptam, és nem hallottam vissza, h de a múltkor is adtunk már..
Szóval, tavaly nuku pénz miatt elhatároztam h éééén biza sütni fogok!!!! Mindenkinek!
Mivel anyu fölajánlotta, h állja azt az összeget, amit a boltban költök az alapanyagokra, így gondoltam, dejó, milyen könnyen megúszom a karácsonyt...
vagyis..öhm..
csak azt hittem h könnyű sütni...
-Eljött a tavalyi szeptember: apu először megemlítette, h azért előtte meg kéne tanulnom sütni, meg hát próbasütéseket is kéne csinálni, h ne először csináljam majd kari előtt azt a fajta finomságot, amit ajándéknak szánok.
-Aztán..eljött az október: változás? apu többször mondta h ideje lenni hozzáfognom
-Majd jött a november: és én még mindig nem csináltam semmit se.
Miután anyu is rákezdett, h de kisálnyom mégiscsak el kellen már kezdenem,AKKOR elhatároztam, egye fene, megpróbálom.
Muffinnal kezdtem. És nem sikerült rosszul...öhm, asszem...bár ha jobban belegondolok, az első két adag tuti katasztrófa volt. De hamar belejöttem. Aztán már majdnem mindennap muffint ettünk..
De rájöttem, h ez nem éppen karácsonyi ajándéknak való édesség. Olyat mindig esznek az emberek.
Vmi más kell...vmi új..vmi hangulatos.
És akkor rájöttem: ez az! KUGLÓF! 'és milyen szerencse, h még sütőformám is van!:D'
Hát...nagy lelkesen nekivágtam:) jó pár órát eltöltöttem a konyhában, mire berakhattam a sütőbe, és akkor vártam..és...öhm..akkor volt az, h mi ez a szag..olyan furcsa..öhm..nem ilyen a fincs süti illatt....Hát igen..szépen odaégett, vagy h is mondjam.
Remek...
Akkkor jött a második próbálkozás. Ez a kísérletem, habár nem sült oda, de vmi volt..vmi...mert: 'nem így kéne kinéznie' gondoltam... A széle megsült, de a közepe..besüllyedt és nyers volt..több mint egy óra "melegben alvás" után.
Erre én: 'Mi a francnak találták ki a kuglófot, ha nem is sül meg rendesen? És még a formát is nehéz elmosni'......
Hát..a kuglófról lemondtam...'hm...akkor kell vmi más..mondjuk torta!'
Öhm, a citrom tortámról csak elég annyit mondani, h mikor anya megkóstolta..hááát, nem éppen az 'ez finom' grimaszt öltötte föl.
Úgyh... feladtam.
De csak egy időre..mármint....addig, amíg anyum nem közölte velem, ' h persze, h nem sikerült a kuglófod, drágám, mert az pudding forma! a kuglófos lyukas középen!'
hát....öhm..okéééé...én, a sok eszemmel..
És, szerencsére, aputól másnap kaptam is egy IGAZi rendes, hivatalosan is elnevezett kuglóf sütőformát.
Nha akkor, most már tényleg itt az ideje megtanulni vmit produkálni, merth az első 5 próbálkozásom igencsak kudarcba fulladt..
Ééééés..:
Innentől már ment, mint a karikacsapás.
Végeredmény: Karácsonyra 11 órányi sütés után (amit, hozzá teszem 39 fokos lázzal készítettem el!) 10 db gyönyörű ajándék pihent frissen, illatosan, és bendőbe vágyósan. : 4 db kuglóf, 4 db tepsis mézes naaagy süti, és 2 db gyümölcskenyér.
Mondanom sem kell, h milyen jó érzés volt, amikor 25.én reggel fölhívtak a rokonok, h az süteményeimet reggelizték és: isteni!! Igen...nekem ez volt az ajándék...ez a kedves mondat mindenkitől.
Bár..igaz, anyu tett egy kicsi megjegyzést arról, h ezt pénzügyileg tényleg igen jól megoldottam, hiszen a hozzávalók kb 9 ezerből jöttek ki.. hát, öhm, most erre mit mondjak? :o)

Szóval.... megint itt lesz a karácsony pár héten belül. Hogy mit fogok ajándékozni? hát ez egyszerű :o) És már elősütést sem kell csinálnom.
Mostmár csak annyi a feladatom, hogy megvárjam, míg a mikulás dec.6-án meghozza nekem (remélem) a Sütemények enciklopédiáját, amiben pontosan 1001 db recept van, majd bemegyek a konyáhba, és a a legjobbat hozom ki magamból :)

majd meg csak sütni, sütni, sütni, megállás nélkül :o)

Nincsenek megjegyzések: