Kicsi bölcsesség

"Egy régi korszak lezárul, egy újabb megnyílik, a régi és az új között a különbség annyi, hogy az utóbbi magában hordozza az előtte való emlékét, s sosem felejti azt"

2010. július 24., szombat

Balaton - Siófok

2010. július 21.

Nehezemre esik az írás. Érzem, hogy a gravitációs erő húz a föld felé. Nem bírok mozogni sem. Éhes vagyok. Könnyű azt mondani, hogy főzök valamit és azzal csillapítom a... A pipa fölborult. Épp most, és természetesen rá Kriszti gépére. Ügyi vagy Kacc. Szerencsére a szén csak még egy lyukat ütött az abroszon.A fényképezőnek kutya baja, a kormos kinézetet leszámítva.

A fáradtságra visszatérve, tegnap előtt 12 órás buliban volt részünk. Persze nem így terveztük, de Siófokon kinek sikerül a napi-tervek szerint cselekednie?

Ha így visszagondolok, láthatóak voltak már akkor is a jelek. 8-kor indultunk el innen. Már előtte három órával azt beszéltük, hogy hamar át kéne utazni a szomszéd városba, hogy legyen időnk körül is nézni. 7 órakkor még mindenki ült az asztalnál, és pipáztunk. Miután nagy nehezen kiléptünk a kapun, és lesétáltunk a megállóhoz, nyugodt szívvel ültünk, és vártuk a vonatot. 9 után 10 perccel jöttünk rá, hogy rosszul néztük a menetrendet, és nem Nagykanizsa, hanem Budapest felé megy a szerelvény. A mi járatunk 11kor jött volna. Mint hogy várni nem tudtunk, átbandukoltunk a buszhoz, ami rövid időn belül meg is érkezett.

Siófokon az élet a költekezésről szól. Egymás hegyén-hátán terülnek el az éttermek, bárok, szórakozóhelyek. A sétálóutca fények áradatában úszik. A véndég, turista, vagy csak alkalmi látogató joggal érezheti magát úgy, mintha a nyaralók paradicsomába csöppent volna.

Igényes helyet választottunk az italozáshoz. Egyet fizet kettőt kap koktél akció miatt bátran rendeltünk alkoholos frissítőt. Idén egy új kedvencet találtam magamnak. Bacardi Razz Sprite-tal felönve igazi gumicukor ízt kölcsönöz önmagának.

Miután a pénztárcánk könnyebb lett, mi meg kissé bódultabb állapotba kerültünk, elindultunk a Coke Club felé. A táncparkett nagyban hasonlított pesti testvérére, hiszen itt is a hering érzéssel kellett volna megbarátkoznunk. S mivel nem voltunk olyan hangulatban, hogy izzadt testekhez dörgöljük a sajátunkat, így a Karaokee bárt választottuk. Egész éjjel ott énekeltünk. Elhangzott a Summer of 69, Ha az életben, Csókkirály, valamint a 67-es út is.

4:45-ös vonattal kívántunk hazamenni, ezt a tippet adta egyik ismerősünk, aki gyakran jár le Siófokra. Azzal a szándékkal, hogy véletlenül se késsük le a vonatot, már félkor ott toporogtunk kissé részegen az állomáson. A félreértések elkerülése végett, megkérdeztünk egy kalauzt, vajon melyik vágányról indul Pest felé a szerelvény. Sajnálattal közölte, hogy az - mint mindig - 4:15-kor hagyta el ezt a várost. Megköszöntük a kedves bácsinak, és gondolatban a jól informált barátnőnknek is az útbaigazítást. Nema adtuk fel, hiszen pár lépésnyire tőlünk helyezkedett el a buszvégállomás. Megkerestünk egy sofőrt azzal a kérdéssel, hogy tudja-e, melyik jármű érinti Szabadifürdőt. Állítása szerint az ő busza, ami öt perc múlva indul az ötös megállótól. Örültünk mi a fejünknek, hogy nem kell sokáig várni, és hamar otthon is lehetünk már a pihe-puha ágyban, mivel már mind éreztük a több órás bulizás mellékhatását. Nyugodtan, mit sem sejtve megvettük a jegyünket, elfoglaltuk a hátsó üléseket, és félig alvó állapotban hagytuk magunkat elszállítani. Áthaladtunk Balatonszabadin, de tudtuk, hogy nekünk nem ez a falu kell, még ha hasonló is a neve a milyénkkel. Bíztunk benne - habár semmi ismerőset még nem láttunk -, hogy a buszunk körbe megy, és hátulról közelíti meg a végcélunkat. Tévedtünk. Azonban ezt nem akartuk egy jó ideig bevallani. Nem számított, hogy a pusztába haladunk, átmegyünk a Sió-csatornán, és folyton az ellenkező irányba tartunk, mint amerre mennünk kellett volna. A pánik akkor uralkodott el rajtunk, mikor már jó ideje a Balatont sem láttuk. Akkor döntött úgy Seri, hogy megkérdezi a sofőrt, hol a búbánatban vagyunk, és miért nem arra tartunk amerre mi szeretnénk. Válaszul csak azt kaptuk, hogy ez a busz nem áll meg Szabadifürdőn. Köszönjünk kedves sofőr úr....

Leszálltunk Siójuton, ami csak a semmi közepét jelentette. Nem volt se kút, se bolt, így fáradtan, éhesen és szomjasan vártunk hajnali öttől hatig, hogy a busszal visszamehessünk Siófokra. Addig a kis faluban felfedeztünk egy kőnövényt, varjúállatokat, egy ládát, amit ürítenek minden hétfőn és csütörtökön (így nagyon hasznosnak bizonyult volna, ha valaki már nem bírja ki sokáig), valamint találkozhattunk Chuck Norris mellszobrával is.

Siófokon többször is megkérdeztük, hogy biztosan jó nekünk a busz, és miután többször is igent mondtak, bátran felszálltunk, majd megérkeztünk kis városunkban.

8kor végül ágybakerültünk, és aludhattunk egész nap.

összegezve: jó éjszaka volt. Elmondhatom már én is, hogy 12 órás bulin vettem részt